Facebook

Subskrybuj RSS

Radosław Słodkiewicz

drukuj Polec Znajomemu

2011-12-23
Polska siła!Styczeń/ luty 2012

2011-11-25
Polska siła! Grudzień 2011

2011-10-19
Polska siła! Listopad 2011

2011-09-21
Polska siła! Październik 2011

2011-08-22
Piszę do Pana w nieco bulwersującej sprawie. Oglądałem ostatnio mnóstwo relacji z zawodów kulturystycznych, zarówno krajowych, jak i z całego świata. Jako fan anatomii i fizjologii oraz osoba, która ćwiczy niekoniecznie na siłowni nie mogę pojąć, jak można w tak dziwny sposób budować mięśnie czworogłowe ud − rozbudowane głowy przyśrodkowe i boczne i przeważnie słabo widoczny mięsień prosty uda. Właściwie mogę pojąć, bo powodują to intensywne ćwiczenia na maszynie do wyprostów nóg. Wystarczy jednak spojrzeć na rysunki anatomiczne mięśni uda i nogi kulturystów, aby zobaczyć te dziwne proporcje. Podobno dawnym patentem kulturystów było kładzenie się coraz niżej podczas ćwiczeń na maszynie do wyprostów, aby oddalić przyczepy mięśnia prostego uda. Tylko cóż to za patent, bo czy nie można zbudować takiej maszyny z regulowanym kątem oparcia, tak aby niemal na leżąco prostować nogi (schodzenie do niemal 180°)? Za wzór można podać nogi Mike’a Mentzera czy Chrisa Cormiera − pełne, bańkowate, proporcjonalnie zbudowane uda. Podobne widziałem np. u Sebastiana Kulińskiego − gratulacje! Dzięki wyprostom można zbudować definicję, ale rozwijanie „łezki” i głowy bocznej ponad resztę powoduje dysproporcję. Sprawa ma się podobnie jak z ćwiczeniem mięśnia płaszczkowatego i brzuchatego łydki − musimy oddalić przyczepy brzuchatego, prostując nogę w kolanie (jak np. przy oślich wspięciach), aby wykorzystać jego siłę. Siedząc na maszynie do wyprostów i mając nogi ustawione względem miednicy nieco bardziej niż pod kątem prostym jak możemy zaatakować mięsień prosty i mięsień obszerny pośredni? Chciałbym się dowiedzieć, czy ma Pan jakieś swoje przemyślenia w tej sprawie i czy mając własną siłownię, mógłby Pan taką rewolucyjną maszynkę wprowadzić i wypróbować u siebie. Nie wiem czy ma Pan czas na odpisywanie na takie dziwne listy. W każdym razie pozdrawiam i życzę sukcesów.

2011-06-21
Radosław Słodkiewicz - Polska siła! - lipiec-sierpień 2011

2011-05-20
Powiedział Pan, że z natury ma wąskie obojczyki, przez co szerokości dodają Panu barki (szczególnie boczne aktony). Bardzo ciężko trenuję barki i jedynie przód rozwija się prawidłowo. Boczny i tylny akton jest rozwinięty jak u nastoletniej dziewczyny. Unoszę hantle w bok oraz w opadzie i nigdy nie miałem ani napompowanych barków, ani zakwasów czy bólu po treningu. Nie potrafię wczuć się w ich pracę. Czy ma Pan jakiś sekret lub poradę? Dodam też, że nie wiem kiedy najlepiej dodać barki do treningu. Przód robię po nogach, tył robię po klatce, a tył po plecach − 5 serii na każdy akton po ok. 8−10 powtórzeń. Jakie ma Pan plany na przyszłość? Jakieś starty? Pytam, ponieważ z miesiąca na miesiąc wygląda Pan coraz lepiej i widać ciągły progres. Gratuluję!

Realizacja: Ideo CMS Edito Powered by:
Copywrite © 2008 Wszelkie prawa zastrzeżone
Wydawcą portalu internetowego musculardevelopment.pl jest Fitness Authority® Sp. z o.o. (Wydawca) z siedzibą w Otominie, ul. Konna 40. Wszelkie prawa do treści, elementów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji i baz danych są zastrzeżone na rzecz Wydawcy lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały - na podstawie współpracy z Wydawcą – są udostępniane w portalu musculardevelopment.pl

counter_pages